18.2.13

Händelserik veckoslut



Jag kan bara säga att jag hade en bra veckoslut :)

På fredag var det gamlas-dans, först vid vår egen skola och på kvällen vid hållhagen. Jag dansade ju inte själv, men mina vänner var så fina med eras klänningar, smink, smycken och hår! Riktiga prinsessor. Jag fotade dem gärna (inlägg kommer). Efter hållhagen var det jatkot vid Bännys. Det var riktigt skönt och kul. Härligt folk, mycket god mat, småprat och justdance. Jag lämnade redan klockan elva, tyvärr. Men skulle vakna nästa morgon halv fem för att hinna på tåget.

Så lördag åkte jag tåg till Tammerfors, var jag fortsatte med Jackes föräldrar till Dragsvik, Nyland. Jacke hade faneden och blev jägare istället för rekryt. Stod timmar ute och frös tårna av mig. Sedan var det åtta timmars resa med bil tillbaka hem.

Sedan var jag ju med min Jacke hela söndagen och idag tills bussen gick. Söndagkväll var vi till bio i Jakobstad och se på Django Unchained, riktigt rolig att se på, det är ju en Tarantino-film. Härligt att se Jacke efter två veckor borta från varandra<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar