12.1.12

Dying of cuteness

Ja har int hunni berätta till er om min vecka alls förrän nu. Alltså för att jag studerar till hälsovårdare är jag 5 veckor och jobbar på ett daghem :) Varje dag 7 timmar e ja dit o hjälper till. De e faktist kul. Ja e på avdelningen med barn mellan 1-3 år, di e så otroligt gulliga! Fattar ni hur söta di e? :-3

Min dag går utpå ungefär att hjälpa till med maten (morgonmål, lunch & mellanmål), o då får man ju mata ett par av dem fö di e ännu så små. Efteråt ska man hjälpa att tvätta deras småsmå händer och mun. Di e noo klottiga :) Sen får man klä på dem o ta kläderna av dem 3 gånger om dan. Om alla 13 e där samma dag, då e de noo en rumba! Di springer lite allstans o man ska försöka få på dem en tusen lager kläder. När di ska o sova tupplur pajar vi dem till sömn! :) Alltså di e så små o gulliga! Annors leker di ju myki o sen sjunger man, pysslar o sånt med dem.

De va min dag kort. Men min point e att di e så otroligt megasöta, uberhärliga, supergulliga barn! :D Ja typ älskar alla dem redan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar