19.5.12

Frankrike, dag 1

Vi startade med bussen kl.5 på morgonen från skolan. Vi körde ända till Hyvinkää och åt där. Framme vid flygfältet blev jag förvånad över hur lätt det är att checka in och allt. Det har alltid varit så svårt med föräldrarna, som om de skulle göra de svårare. Vet int vad de beror på. Dessutom, senaste gången då jag var på ett flygfält så köpte jag första delen av bokserien hunger games på engelska. Det var på sommaren mellan 8an och 9an, så nu köpte jag andra delen och läste ungefär 150 sidor av det på flyget.

Vu landade i Frankfurt och fortsatte med buss mot Metz.

När vi kom fram märkte vi först hur grönt och varmt det var! Det var skönt :) Vi kom fram till Metz lite efter 20. Det var så fint! Man blev då redan lite nolo för att de har behövt komma till Karleby medan vi får komma till vackra Metz.

Min franskis kom som en av de sista med hennes mamma. De liknade faktist varandra! Vi körde till deras hem och åt något som var inslaget i kål, jag tyckte inte riktigt om det. Sen var det redan ganska sent och jag hade vaknat halv 4 på morgonen, så vi gick och lade oss.



Jag hittade nutella sticks i Tyskland! Och Nikke photobombar.
 Paus i Tyskland.
 Jag och Hanna framme i Metz
 Essi is excited!
 Och Nikke är också!
Mitt rum. Jag hade liksom hela källaren för mig själv. Including shower and bathroom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar