29.5.12

Frankrike, Dag 7 & 8

Dag 7:

Sista riktiga dagen i Frankrike. Vi gick på rundtur i skolan och katedralen, helt intressant var de men inte så kul. Våra franskisar fick sluta tidigare den dagen för att de var sista dagen med oss. Så vi åt i skolan och efter det gick vi till en market var jag köpte tuliaisia hem. Sedan for vi hem och jag packade och sånt. Efter några timmar for vi tillbaka till stan och jag shoppade lite och sånt.

Kl.19 åt vi vid en restaurang, hela gruppen, också lärarna. Maten var gott och jag var hungrig! Dessutom fick vi presenter från våra franskisar :) Jag fick en halsband med en rosett, bok/brev och eiffel-tornet, den var riktigt fin :) Efteråt for typ hela gruppen till en café-bar och vi var då där till en halv 12 tiden på natten.

 Vid skolan


 Här brukade vi sitta och prata och sånt på kvällarna med Leas vänner
 Var jag bodde under veckan
 Lea och Vivien
 Neta och Hanna
 Di hade fina fatar i restaurangen

Dag 7:

Vi startade hem ungefär en lite efter åtta. Det var hemskt att säga hejdå den här gången för att man visste att man kommer inte kanske nånsin och se varandra igen.

Och sedan började den evighetslånga vägen hem. Och det var alls inte kul att vara på flygplan den här gången. Jag har inte flygskräck eller något sånt, jag tycker bara att det är obehagligt att sitta i flyg plan. Mina öron mena hela tiden gå i lås, jag satt ensam och när vi skulle landa så fick jag huvudet sjuk. Därför menade jag bli störd på alla, men sedan for jag och sitta brevid Laura fram i bussen var det var lite lugnare :)

Och vet ni hur gott köttbullarna vid en ABC smakade efter resan?! Oj vad det var gott, och så fick vi rågbröd, nam! c(-:

 Nikke i flyget

2 kommentarer:

  1. härliga foton! vad använder du för redigerings program?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Photoshop CS 5an. Otrolit bra program, men ganska dyr. Själv har jag fått den från en människa som har fått den från jobbet, alltså jag har inte behövt vetala för den :)

      Radera