9.11.11

Clothes & babbel

Mamma hade en gammal villatakki. Vanlig vit med fula knappar:

Den bestämnde jag ändra på. Nån kanske minns att jag köpte sånde fina knappar ett par veckor sedan. Dem laga jag istället:













Och sydde armbow-pads av en gammal skjorta. De va int så enkelt som de ser ut. Man sku ju första rita, sedan klippa ut, sy dem ihop (klippte tillsammans 4) så att de ser bättre ut, alltså så att de räsmas inte (ingen aning om he e en ord påriktit), checka 3585 gånger att di e på en bra plats, att sy dem på plats va faktist kråtå för att ärmerna va ju fast i tröjan o sånt så gårrtwista måsta jag för att få he gjort. Men de blev såhär:
Och helheten blev:

Dessutom laga jag förrgår en sådanhär på min ljusbruna ullejacka:

Den diggar ja : )

Annors har jag idag överlevt min första prov i gymnasie! : D Engelska kurs 1, och int va de ens rikti nå svårt. (Hoppas att jag inte säger de nu fö tiidit). O noo passar he ju att int ha nå skola imoron eller på fredag : ) Di lediga dagarna sku int ha kuna komma på en bättre tid. För att imoron ska jag till Kajaani och på fredag ska min kusin gifta sig. Dåliga delen med det här är att ja har int en minsta aning av va jag kommer o laga på mej. Not nice.
Idag har jag gått runt på kirppis me Jacke, hitta ett par ramar till fotografier som kommer hit nån gång den här veckan. Jag köpte också en tjock läderarmband till Jacke som han kommer o få när han fyller, och en armband och halsband till mig själv. Halsbande kommer jag bara änvanda som pärlor nog. Och jag har äntligen fått en ny namn till mina pikkuset! Luonnonlapset, de e helt fint tycker jag : ) Förr var de tähtikeijut, men di e på femman och tyckte att de var barnsligt och jag hållde med.

Ursäkta mitt långa babblande, God bless you all! : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar